Saturday, October 10, 2009

`Nanacey Salas dan Pekan Dangir...

Sedang aku sedap-sedap tengok tv cerita lawan, Nanacey tiba-tiba terpacak di depan tv menghalang penglihatan aku ke tv. Kaki aku memang jadi ringan semacam, tapi aku sabar.

“ Weh, jom ikut aku pergi Pekan Dangir sekejap,” Nanacey bersuara sambil pijak-pijak kaki aku.

“ Ada makan-makan ka nie?”

“Ah.. ikut ja bah.”

Aku capai sandal yang bersidai di tangga, terus lompat ke belakang motor Nanacey. Ah, helmet tertinggal di dalam rumah pulak. Aku terpaksa buka balik grill, buka solex pintu. Ndak pasal-pasal dapat kerja tambahan.

Di pertengahan jalan, Nanacey singgah di stesen minyak yang ada pakwe. Nanacey memang pesyen isi minyak 2 ringgit ja supaya dia boleh tengok muka pakwe stesen minyak tu lebih kerap. Selesai mengisi minyak, kami belah. Kali ini aku pula yang yang melakukan pemanduan sementara Nanacey membonceng di belakang. Aku sudah lenguh kaki duduk belakang sebab motor Nanacey punya tempat pijak belah kiri memang sudah lama kena curi.

Tiba di Pekan Dangir, jalan raya tengah sesak teruk. Aku membuat beberapa cilokan . Hari ini punya cilokan memang agak cemerlang kerana hanya sekali saja handle moto tersangkut di sidemirror kereta. Syabas!!

Sedang sedap cilok, tiba-tiba Nanacey menjerit sekuat hati di belakang aku. Tenggelam segala bunyi motor dan kenderaan lain. Kuat benar suara Nanacey menjerit salama lebih kurang 30 saat itu.Pemandu-pemandu lain yang tengah layan traficjam semua pandang aku dan Nanacey.

Apa hal pulak ni. Aku cepat-cepat berhenti di tepi jalan.

“Weh, apa hal kau?”

“Saja.. hilangkan bosan.Hehe..” jawab Nanacey sengih-sengih.

Aku paksa Nanacey belanja satay dengan air teh laici ping kaw-kaw.


Nota Konpius: Aku makan dengan lahap nya... Mau ajak Dalink Impian.. tapi.. motor Nanacey cuma muat seorang penumpang ja... Next time ja la Dalink Impian..

3 comments:

dalink said...

waina dangir klu ini satay lg tu..huhuhu

ajaa said...

Kesian oo urang yg bernama impian darling tu..inda kena bawa..
Merajuk la kali tu dia d pisuk2..
huahuahua..

Anonymous said...

ya ampunn....mmg cian pd yg surg...akakaka

Rugi Kalo tak tengok !